Jelita Lavender

Friday 15 March 2013

Objektif Hidup??

Assalamualaikum...hai semua..salam jumaat..
Hari ni aku nak cite sikit pasal objektif hidup...wooww...macam expert je nak cite...(hehehe)
Pengalaman dalam first class Strategic Management (SM) semalam, Dr maliza terangkan pasal component of SM which C  O  S  V  P  I  E (akronim)....
yang aku nak cite ni pasal huruf O tu...wuhuuuu...
objective hidup  ni can be long term or annual..for sure setiap orang ade objecktif hidup kan...
since kelas semalam tak ramai yang datang sebab yang ramai tu assume lecturer takde.. Senanglah lecturer nak ingat name student...

'azmah, what is your objective?'
aku pon dengan jujur jawab la ' i wanna be a good wife to my husband and be a good mother to my children' (kengkawan dah ketawe time tu)..wowww....how dare u answered like that azmah??i dont know sebab tu je yang ade dalam kepala aku..tak tahulah macam mane boleh ade dalam kepala ni...tapi nilah jawapan yang datang dalam hati..bunyi ridiculous kan??macam dah gatal sangat nak kawen..ceyyy...calon pon xde...

tapi lecturer bagi respon yang positif...beliau bagitahu bukan mudah untuk menjadi seperti objective aku...yesss...it looks mudah kan tapi tak semudah untuk kita lakukannya..

kepada semua kaum hawa,marilah kita sesame pertingkatkan dan memperbaiki diri kita untuk menjadi muslimah yang sebenar sebab matlamat hidup kita yang sebenar is akhirat..

ok...terima kasih...



No comments:

Post a Comment