Jelita Lavender

Thursday 23 May 2013

Kegagalan Pencetus Kejayaan

Saat ini aku rasakan begitu kecewa sekali dengan diri sendiri.. Sepatutnya apabila berada di tahap sekarang aku tunjukkan a ' success performance' tapi realitinya sangat mengecewakan.. tak sesuai sebagai pelajar tahun akhir ijazah aku rasakan masih berada di takuk yang lama..5 tahun belajar transport pon boleh failed..malu rasanya dengan diri sendiri.

Pagi tadi baru je jumpa PM Norminsham..sebab apa kena jumpa? sebab failed dalam test one.. markah sangat teruk..PM sangat baik..aku rasa begitu serba salah sekali dengan beliau sebab not achieve her expectation. Hampir menangis tadi bila dengar nasihat dan komen dari beliau..PM gave us semangat..one statement yang aku takkan lupa.. 'confidence come with knowledge'.. thank you PM.. :)

Dah..lepas ni tak nak buang masa lagi.. aku nak jadi seorang yang berjaya.. cita - cita aku untuk jadi 'transport planner' tak boleh mati sampai disini sahaja. Gagal hari ini tidak bermakna aku akan gagal lagi...aku akan pastikan akan ada self improvement dalam masa yang terdekat ni.. 

Aku anggap kegagalan ini secara positif.. aku tak boleh putus asa..takkan sia-siakan peluang yang ada.. like one said ' KEGAGALAN PENCETUS KEJAYAAN'...


No comments:

Post a Comment